سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرزندان افغانستان

وبلاگ بلخاب زیبا را بخوانید راجع به سیلاب ها و بلاها و غیره

با عرض سلام و احترام خدمت تک تک بازدیده کننده گان وبلاگ فرزندان افغانستان

در این اواخیر در کشور عزیزمان افغانستان جنگ و انفجارات، عملیات انتحاری ، آدم دزدی ، آدم کشی ، تجاوزات وهابی ها ی عربستان و خارجی ها و عملیات سایردشمنان  کم بود که بر اثر  باران های موصومی سیلاب ها مناطق زیادی از کشور عزیزمان افغانستان را تخریب کرده و هموطنان عزیزمان را بی خانه مان ساخت و تعدادی زیادی را کشته زمین و خانه ها و قریه ها را تخریب نموده که باعث بی خانه مان شدن صد ها خانواده شده است .این باران رحمت خداوند است اماچرا به بلا های وحشتناک تبدیل شده است.

بله این درحالی است که باران رحمت خداوند است اما در کشور عزیزمان افغانستان به قهر خداوند تبدیل شده و این نشانه این است که عقیده ها ضعیف شده  گناه در میان مردم به اوج خود رسیده است و تعدادی زیادی با گفتن دروغ ، و اوج فساد از قبیل تجاوزات جنسی ، تعصب های بی جا ،فساد اداری و خوردن حقوق یتیمان و بیچاره، نفاق و غیره گناهان که بلا نازل میکند در میان مردم زیاد شده است حتی در کشور های دیگه هم از این قبیل بلاها زیاد شده است.

این سیلاب ها همچنان مناطق بلخاب را نیز تخریب نموده است که نشریه بلخاب مطالب در این مورد نوشته

بیائید در این ماه مبارک که ماه عبادت و رستگاری است به پیشگاه خداوند همه برای نجات افغانستان و جهان از سیلاب ها و سایر بلاها دعا کنیم.

در اخیر فرزندان افغانستان از تمام خوانده گان محترم خواهشمند هست که برای شفا آسیب دیده گان همه با هم دعا کنیم


کشته شدن شش نفر در حمله مسلحانه در شمال افغانستان

کابل بانک در بسیاری از ولایات افغانستان نمایندگی دارد

گروهی از "دزدان مسلح"، به یک بانک خصوصی در شمال افغانستان حمله کرده و شش نفر را کشته اند.

این حادثه شب گذشته در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ روی داد و به گفته مسئولان امنیتی، مهاجمان با کشتن شش محافظ این بانک، معادل سه صد هزار دلار را به سرقت بردند.

عبدالروف تاج، آمر امنیت مزار شریف به بی بی سی گفت که مهاجمان اول محافظان بانک را مسموم و بعد سرهایشان را از تن شان جدا کردند.

آقای تاج گفت که سارقان مسلح تلاش کردند تا از تیراندازی خودداری کنند.

مسئولان امنیتی در شمال افغانستان می گویند تحقیقات گسترده ای برای ردیابی عاملان این حادثه آغاز شده اما این تحقیقات تا حالا به نتیجه ای نرسیده است.

شعبه کابل بانک در مزار شریف در مرکز شهر و در حدود ده متری یک مرکز پلیس موقعیت دارد.

محمد افضل کریم، مسئول کابل بانک در مزار شریف نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرده و از مقامات امنیتی خواسته است تا عاملان این حمله را شناسایی کنند.

کابل بانک،از بزرگترین بانک های خصوصی افغانستان محسوب می شود که در بسیاری از ولایات این کشور شعبه دارد.

حمله به بانک در افغانستان سابقه زیادی ندارد.

آخرین مورد حمله به بانک در افغانستان مربوط به سال 2006 میلادی می شود که افراد مسلح، موتر (خودرو) "بانک بین المللی افغانستان" را در مرکز شهر کابل مورد حمله قرار دادند.

افکار سادات افغانستان


خروج سربازان هلندی ها از کشور

کشور هلند روز یکشنبه به حضور نظامی چهار ساله خود در افغانستان پایان داده و نزدیک به دو هزار سرباز خود را از افغانستان  خارج کرد.

نیروهای هلندی درولایت ارزگان مستقر بودند

ناتو اهمیت خروج سربازان هلندی از افغانستان در کاهش توانایی نیروهای ائتلاف در این کشور را ناچیز قلمداد کرده است ولی این اتفاق در حالی رخ می دهد که تلفات وارد شده بر نظامیان خارجی رو به افزایش است.

سربازان هلندی در افغانستان

واحدهای نظامی هلند از سال 2006 تاکنون در افغانستان حضور داشته اند

در حال حاضر ??? هزار سرباز خارجی در افغانستان مستقر هستند.

با خروج سربازان هلندی از ارزگان در روز یکشنبه، برقراری امنیت در این ولایت به ارتش آمریکا و سربازان استرالیایی محول می شود.

به گفته او، ?? سرباز هلندی در طول ماموریت چهار ساله نیروهای نظامی این کشور در افغانستان کشته و ??? تن مجروح شدند.

پسر ژنرال فون اوم هم از تلفات این کشور در افغانستان است که در سال ???? در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شد.

یک سخنگوی طالبان در گفت و گو با یک روزنامه هلندی، به مردم و دولت این کشور به خاطر خروج از افغانستان تبریک گفت و از سایر کشورها هم خواست همین طور عمل کنند.

درخواست ناتو از دولت هلند برای تمدید استقرار نظامیانش در افغانستان باعث شد دولت ائتلافی این کشور در فوریه گذشته از هم بپاشد.

ناتو می گوید حضور نیروهای نظامی ائتلاف در افغانستان مستحکم است و خروج هلند از این کشور به عزم سایر کشورها صدمه نزده است.

این در حالی است که کانادا قرار است سال دیگر به حضور نظامی خود در افغانستان پایان دهد.